4 dingen waar je op moet letten bij narrowcasting

Billboards en posters zijn leuk, maar anno 2017 is narrowcasting misschien wel de beste manier om in contact te komen met je prospects. Het is efficiënt, eenvoudig en relatief goedkoop. Echter er zijn wel een aantal dingen waar je aan moet denken als je middels narrowcasting je klanten gaat benaderen.

  1. Hou het simpel

In principe kun je je publiek imponeren met allerlei mooie graphics en animaties, maar de praktijk leert dat eenvoud het meest verkoopt. Beperk je daarom tot eenvoudige, korte tekst en inhoud, zodat de kijker precies weet wat je wil vertellen.

  1. Praat in de gebiedende wijs

Je wil niet alleen dat mensen iets gaan denken, je wil dat mensen je klanten worden. Daarvoor moeten ze dus iets doen. Spoor je publiek daarom aan. De zogeheten klantreis begint op het moment dat een klant je advertentie ziet. Zorg er dus voor dat je advertentie klanten aanspoort je winkel of je website te bezoeken, zodat ze daadwerkelijk je klant kunnen worden.

  1. Wees sociaal

Met narrowcasting kun je je content te allen tijde aanpassen aan jouw actuele aanbod. Ook kun je heel handig inspelen op actualiteiten zelf. Kortom, het is een hele interactieve manier van adverteren. Wees als adverteerder dus ook sociaal en zie narrowcasting niet als een vorm van broadcasting, maar meer als een manier om met je prospects te communiceren.

  1. Weet wat je wil bereiken

De mogelijkheid met narrowcasting zijn vrij eindeloos, maar dat betekent natuurlijk niet dat je alles uit de kast moet halen. Integendeel, narrowcasting is veel succesvoller als je van tevoren een goed plan hebt met betrekking tot wie je wil bereiken, wat je wil bereiken en met welke content je dat gaat doen. Zo kun je te alle tijden vinger aan de pols houden en kijken of je campagne succes heeft of op bepaalde punten moet worden aangepast. Zo profiteer je dus extra van de flexibiliteit van narrowcasting